renyuk








boring.
provakasi manusia muntah muntah dalam FB.
belum lagi post post status macam dah tak ada apa nak tulis.
di pos nya boring. di pos nya `tak ada buat apa apa`. 
di pos nya busy meeting busy nya banyak kerja kena buat sana sini 
tapi komen komen nya berjalan juga seakan tak ada apa apa yang busy.
yang menunjuk nunjuk lagi kemegahan tak lah seberapa
hakikatnya saja berdiri sama sama berhimpit juga naik bas awam ke kerja.
berebut juga tak kala ceduk nasi di kafeteria. sama saja.
perli itu ini.bagai bagai nak mengatanya.
macam dia saja yang sempurna yang lainnya cacat dicercanya.
yang dikejinya padam saja simpan saja yang di puji puji kan.

*sengihya aku*
*sinis sangat aku agaknya*
*geleng kepala*

tah apa yang dicari?pehatian ..
perhatian di `alam siber` semesta.
perhatian merengek rengek macam baby mintak puting.ouhh babyy..ouhh babyy.
perhatian yang menelanjang sebahagian diri sendiri ke?
perhatian yang saja `mengupas kudis kudis` dari orang itu dari orang ini.
macam diri dia saja yang bersih dan solat sempurna lima.
walhal duduk bersebelahan saja,tapi jadi pemprovakasi rakan rakan.
berbicara kekurangan diri orang lain atas papan kekunci. 
jangan sebab jari badan binasa. 
yang itu,itulah.
yang ini,ini pulak.

*dengus.muak.*

hebatnya dia.
dibandingkan dengan aku mungkin aku biasa biasa.
terlalu keadaan biasa.sungguhpun ada tegur sapa. aku tunduk tunduk balas tegur tegur sapa yang menyapa dalam alam maya
 rasa rendah hati. rasa rendah diri
sebabnya aku tak punya apa apa untuk aku khabarkan jika ada tanyakan apa khabar aku.
aku biasa biasa saja di sini.
di sini.
di sini hati aku renyuk sorang sorang.
sorang sorang untuk cari  faham apa itu takdir 
untuk aku mencari seri hidup yang aku tadbir. 

*diam kan saja*
*aku lantak kan saja*
aku lantak kan saja provokasi manusia manusia hati keji 
yang tak ada damai hati.

truely,
snowmelodic