aku bukan badut. fake smile pon bukan






kadang kadang
manusia ni tak ada kekuatan untuk mengungkap sebaris ayat
bukan ke sebaris ayat boleh mampu mengubah segalanya?

dan terkadang
manusia seperti aku ni tak tahu apa yang perlu dicakap.
bukan ke kalau salah cakap mampu mengubah segala tanggapan?
 tanggapan yang baik atau sebaliknya.

aku?
terus jadi
speechless.

cakap yang benar tapi di salah salahkan.
cakap yang disalah salah kan , tertawa tawa nya.
punca?
punca silap faham ayat.

aku?
terus jadi
speechless.

kadang kadang
berbicara dengan tuhan melalui hati 
lebih tenang.
kerana
berbicara dengan manusia ----
aku rasa
mustahil nak faham.
tapi
berbicara dengan tuhan melalui hati ----
kerana hanya tuhan 
boleh membaca hati hambaNYA.

aku?
terus jadi
speechless.

p/s : maaf lah. 
jangan menyokong aku lagi. 
aku dah x best.
aku dah x fun.

truely,
snowmelodic